Under en turboreparation kan elmotoren, snekkegearet eller printpladen efterses. ACTRONICS overhaler turboaktuatorer med egenudviklet værktøj og udstyr. Et eftersyn af turboen er en økonomisk og holdbar reparationsløsning.
Actuator
Tilmeld dig for at se priser
Turboaktuatoren styrer turbotrykket i motoren. Denne trykregulering er nødvendig for at forhindre turboen i konstant at blæse luft ind i motoren. Aktuatoren sørger derfor for, at turbotrykket justeres efter omstændighederne, og at den korrekte mængde luft kommer ind i motoren. På grund af skærpede miljøkrav er flere biler nu udstyret med turbo end tidligere. Mange af disse biler er udstyret med Garrett Turbo og Hella Turbo Actuator.
Der er flere tænkelige problemer med turboaktuatorer. En bil med lidt eller ingen strøm, en delvist defekt turbo eller endda en fuldstændig defekt turbo er de mest almindelige problemer omkring en ødelagt turboaktuator.
Hella Turbo Actuator er den mest brugte aktuator i kombination med Garrett Turbo. I oversigten herunder finder du en oversigt over de mest almindelige fejlkoder og det tilsvarende bilmærke.
Turbo fejlkode
Bilmærke
3F57 | 4191
BMW
P132A | P132B | P139A | P1952 | P1953 | P2263
Ford / Jaguar
2510
Mercedes-Benz
P0046 | P0047 | P0048 | P0238 | P2263 | P259E
Range Rover
P1952 | P1953
Volkswagen
Derudover kan de generelle fejlkoder P0234, P0299 og P2263 også spores til fejlfunktioner i turboaktuatoren.
Eftersyn af turboaktuatoren er mulig, hvis der er problemer med turbotrykket. Elmotoren, snekkegearet eller printkortet kan repareres og forbedres. Den defekte del repareres, repareres og genbruges. Dette eliminerer behovet for at købe nye dele, hvilket gør eftersyn til en billig og holdbar reparationsløsning.
ACTRONICS' unikke testopsætning gør det muligt at simulere og teste turboaktuatoren. Under testen kontrolleres det, om aktuatoren kører jævnt, og om elektronikken fungerer optimalt. En omfattende afsluttende test bruges til at kontrollere, om det renoverede produkt fungerer lige så godt som et nyt.
Prisen på turboreparation er svær at bestemme på forhånd. Omkostningerne afhænger af bilmærke, model og type. Vi skræddersyer eftersynet af turboaktuatoren til dette og giver et specifikt tilbud for hvert eftersyn.
Har du en bil med en ødelagt turboaktuator på dit værksted? Så vælg ikke en ny turboaktuator, men få delen efterset af ACTRONICS. Det betyder, at du vælger den billigste og mest bæredygtige løsning.
© 2025 ACTRONICS DK. All Rights Reserved.