ECU reparation

En ECU reparation kan være rettet mod både en konventionel ECU og en hybrid ECU. Vi overhaler en konventionel ECU ved at lodde nye komponenter. Vi overhaler en hybrid ECU ved at forny og styrke hybridforbindelser. 

ECU tilgængelig:

ECU reparation

Producent
Vis mere Vis mindre
Varen ikke fundet?
Anmod om et tilbud herunder.
Eller ring til os på
Anmod om et tilbud
Ingen resultater fundet
200 resultater 17 sider

En ECU reparation kan være rettet mod både en konventionel ECU og en hybrid ECU. Vi overhaler en konventionel ECU ved at lodde nye komponenter. Vi overhaler en hybrid ECU ved at forny og styrke hybridforbindelser. 

ECU tilgængelig:

Hvad er en ECU?

ECU'en styrer styringen af motoren, især gasspjældet, tændingsøjeblikket og turbotrykket. I moderne biler har ECU'en også andre opgaver, såsom styring af aircondition, fartpilot og alarm. ECU'en er forbundet til andre sensorer og chips for at få bilen til at fungere korrekt.

ECU-defekt: diagnose

Der er flere problemer med motorstyringsenheder:

  • Tændspolestyring mangler
  • Kontrol af injektorerne mangler
  • Styring af tomgangsjusteringsmotoren mangler
  • Fejlmeddelelse på 5-volts kredsløb
  • Ingen kommunikation med CAN-bus
  • Intet gashåndtagssignal
  • Køleventilator er ikke styret
  • Ingen reaktion på speederpedalen
  • Problemer med jordforbindelsen
  • Motoren producerer for lidt kraft
  • Motoren kører for kraftigt eller for magert

Almindelige fejlkoder

Disse er de mest almindelige ECU-fejlkoder og motorkontrolenheder, der ofte bliver efterset:

ECU fejlkode

Reviderbar del

P0251 (Opel)

ACTRONICS pump control unit

P1640 (VAG)

Bosch EDC16U1

P0101 (Mercedes)

VDM MSM A-Class (LHM)

P0606 (Fiat)

Magneti Marelli IAW 5NF

P0685 / DF015 (Renault)

Delphi DCM1.2 (Renault / Dacia / Nissan)

ECU bilmærker

ECU eftersyn og test

Revisionen af ECU'er kan opdeles i to grupper:

  • Konventionelle ECU'er
    Eftersynet af konventionelle ECU'er foregår i vores loddeafdeling. Originale nye komponenter er brugt. Dette omfatter halvledere, chips og sensorer.
  • Hybrid ECU'er
    Ved eftersyn af hybride ECU'er er fokus hovedsageligt på at forny hybridforbindelser (obligationer). De keramiske printplader, hvorpå disse forbindelser er fastgjort, kræver meget specielt udstyr (ultralydsbinding), der er i stand til at udføre fornyelsesprocessen fuldautomatisk.

Vision testplatformen bruges ved test af ECU'er. Dette egenudviklede system er i stand til fuldt ud at simulere driften af en bil. Platformen er løbende forsynet med opdateringer, så de nyeste teknologier også kan testes med succes. Kommunikation med de seneste CAN, LIN og J1850 netværksbusser er derfor ikke noget problem.

ECU reparationsomkostninger

Der er ingen fast ECU-reparationspris, fordi omkostningerne varierer pr. reviderbar del. Revisionsmulighederne er forskellige for hver type ECU, og det påvirker prisen. Det betyder, at vi laver et tilbud, så snart forespørgslen er modtaget.

Vil du have din ECU repareret af ACTRONICS?

Har du en defekt ECU? Så få det repareret af ACTRONICS! Med en reparation fra ACTRONICS kræves der ingen nye dele. Dette gør vores eftersyn til en billig og bæredygtig reparationsløsning.

  • Billigere end en ny ECU
  • 2 års garanti på eftersynet
  • Plug & play: ingen grund til at lære

Du kan hurtigt og nemt starte en revisionsanmodning via vores hjemmeside.

ECU – FAQ

Hvad er en ECU?

ECU betyder elektronisk kontrolenhed. ECU'en er uundværlig til motorstyring. Den styrer blandt andet tændingen og brændstofindsprøjtningen. Uden en ECU vil din bils motor ikke fungere.

Hvordan fungerer en ECU?

ECU'en modtager information fra sensorer i bilen, såsom bankesensoren, EGR-ventilsensoren og nox-sensoren. Disse oplysninger behandles derefter af ECU'en og konverteres til handlinger. Læs her præcis, hvordan ECU'en fungerer.

Hvilke sensorer sender data til ECU'en?

ECU'en bruger data fra følgende sensorer:
  • MAP-sensor
  • Kølevæsketemperaturføler
  • Lambdasonde
  • Krumtapakselpositionssensor
  • Knastakselsensor
  • Bankesensor
  • Gaspedalpositionssensor

Hvad er årsagerne til en defekt ECU?

Årsagerne til en defekt ECU er kortslutninger i ledninger eller komponenter, vibrationer og temperaturforskelle. Læs alt om årsagerne til en ødelagt ECU her.

Kan du køre med en ødelagt ECU?

Afhængigt af fejlen kan du køre med en ødelagt ECU. Bilen vil sandsynligvis køre mindre behageligt, og nogle funktioner vil ikke eller næppe fungere. Det er ikke godt for bilen at køre videre med en ødelagt ECU, så vi anbefaler at få den repareret eller efterset.