- Hjem
- Motorstyreenhed
ECU reparation
En ECU reparation kan være rettet mod både en konventionel ECU og en hybrid ECU. Vi overhaler en konventionel ECU ved at lodde nye komponenter. Vi overhaler en hybrid ECU ved at forny og styrke hybridforbindelser.
ECU tilgængelig:
ECU reparation
200 resultater 17 sider
En ECU reparation kan være rettet mod både en konventionel ECU og en hybrid ECU. Vi overhaler en konventionel ECU ved at lodde nye komponenter. Vi overhaler en hybrid ECU ved at forny og styrke hybridforbindelser.
ECU tilgængelig:
Hvad er en ECU?
ECU'en styrer styringen af motoren, især gasspjældet, tændingsøjeblikket og turbotrykket. I moderne biler har ECU'en også andre opgaver, såsom styring af aircondition, fartpilot og alarm. ECU'en er forbundet til andre sensorer og chips for at få bilen til at fungere korrekt.
ECU-defekt: diagnose
Der er flere problemer med motorstyringsenheder:
- Tændspolestyring mangler
- Kontrol af injektorerne mangler
- Styring af tomgangsjusteringsmotoren mangler
- Fejlmeddelelse på 5-volts kredsløb
- Ingen kommunikation med CAN-bus
- Intet gashåndtagssignal
- Køleventilator er ikke styret
- Ingen reaktion på speederpedalen
- Problemer med jordforbindelsen
- Motoren producerer for lidt kraft
- Motoren kører for kraftigt eller for magert
Almindelige fejlkoder
Disse er de mest almindelige ECU-fejlkoder og motorkontrolenheder, der ofte bliver efterset:
ECU fejlkode |
Reviderbar del |
P0251 (Opel) |
|
P1640 (VAG) |
|
P0101 (Mercedes) |
|
P0606 (Fiat) |
|
P0685 / DF015 (Renault) |
ECU bilmærker
ECU eftersyn og test
Revisionen af ECU'er kan opdeles i to grupper:
- Konventionelle ECU'er
Eftersynet af konventionelle ECU'er foregår i vores loddeafdeling. Originale nye komponenter er brugt. Dette omfatter halvledere, chips og sensorer. - Hybrid ECU'er
Ved eftersyn af hybride ECU'er er fokus hovedsageligt på at forny hybridforbindelser (obligationer). De keramiske printplader, hvorpå disse forbindelser er fastgjort, kræver meget specielt udstyr (ultralydsbinding), der er i stand til at udføre fornyelsesprocessen fuldautomatisk.
Vision testplatformen bruges ved test af ECU'er. Dette egenudviklede system er i stand til fuldt ud at simulere driften af en bil. Platformen er løbende forsynet med opdateringer, så de nyeste teknologier også kan testes med succes. Kommunikation med de seneste CAN, LIN og J1850 netværksbusser er derfor ikke noget problem.
ECU reparationsomkostninger
Der er ingen fast ECU-reparationspris, fordi omkostningerne varierer pr. reviderbar del. Revisionsmulighederne er forskellige for hver type ECU, og det påvirker prisen. Det betyder, at vi laver et tilbud, så snart forespørgslen er modtaget.
Vil du have din ECU repareret af ACTRONICS?
Har du en defekt ECU? Så få det repareret af ACTRONICS! Med en reparation fra ACTRONICS kræves der ingen nye dele. Dette gør vores eftersyn til en billig og bæredygtig reparationsløsning.
- Billigere end en ny ECU
- 2 års garanti på eftersynet
- Plug & play: ingen grund til at lære
Du kan hurtigt og nemt starte en revisionsanmodning via vores hjemmeside.
ECU – FAQ
Hvad er en ECU?
Hvordan fungerer en ECU?
Hvilke sensorer sender data til ECU'en?
- MAP-sensor
- Kølevæsketemperaturføler
- Lambdasonde
- Krumtapakselpositionssensor
- Knastakselsensor
- Bankesensor
- Gaspedalpositionssensor