En ECU reparation kan være rettet mod både en konventionel ECU og en hybrid ECU. Vi overhaler en konventionel ECU ved at lodde nye komponenter. Vi overhaler en hybrid ECU ved at forny og styrke hybridforbindelser.
ECU
Tilmeld dig for at se priser
ECU'en styrer styringen af motoren, især gasspjældet, tændingsøjeblikket og turbotrykket. I moderne biler har ECU'en også andre opgaver, såsom styring af aircondition, fartpilot og alarm. ECU'en er forbundet til andre sensorer og chips for at få bilen til at fungere korrekt.
Der er flere problemer med motorstyringsenheder:
Disse er de mest almindelige ECU-fejlkoder og motorkontrolenheder, der ofte bliver efterset:
ECU fejlkode
Reviderbar del
P0251 (Opel)
ACTRONICS pump control unit
P1640 (VAG)
Bosch EDC16U1
P0101 (Mercedes)
VDM MSM A-Class (LHM)
P0606 (Fiat)
Magneti Marelli IAW 5NF
P0685 / DF015 (Renault)
Delphi DCM1.2 (Renault / Dacia / Nissan)
VW ECU
Lancia ECU
Nissan ECU
Citroën ECU
Revisionen af ECU'er kan opdeles i to grupper:
Vision testplatformen bruges ved test af ECU'er. Dette egenudviklede system er i stand til fuldt ud at simulere driften af en bil. Platformen er løbende forsynet med opdateringer, så de nyeste teknologier også kan testes med succes. Kommunikation med de seneste CAN, LIN og J1850 netværksbusser er derfor ikke noget problem.
Der er ingen fast ECU-reparationspris, fordi omkostningerne varierer pr. reviderbar del. Revisionsmulighederne er forskellige for hver type ECU, og det påvirker prisen. Det betyder, at vi laver et tilbud, så snart forespørgslen er modtaget.
Har du en defekt ECU? Så få det repareret af ACTRONICS! Med en reparation fra ACTRONICS kræves der ingen nye dele. Dette gør vores eftersyn til en billig og bæredygtig reparationsløsning.
Du kan hurtigt og nemt starte en revisionsanmodning via vores hjemmeside.
© 2025 ACTRONICS DK. All Rights Reserved.