Gasspjældhus reparation Renault - Pierburg / Aisam (8712)
Tilmeld dig for at se priser
Almindelige problemer
- DF079 - Motorised throttle unit control
- P0638 - Throttle Actuator Control Range Performance Bank 1
Er din klage ikke opført? Kontakt venligst vores kundeservice
Bestil fra lager; i morgen på dit værksted
Hurtigt og nemt: Bestil din del direkte fra lager. Vi kræver et depositum, som du får tilbage, så snart du sender din defekte del til os. Bestilt inden kl. 16.00 på hverdage = leveret i morgen.Sådan arbejder vi
Vi genbygger den del, som du har sendt. Priser er eksklusiv moms og forsendelse. Tilbud gælder kun for værksteder og forhandlere og ikke til private.Få repareret et defekt Renault Clio / Renault Twingo gasspjæld
Da Renault ledte efter et gasspjæld til de 1,2 liters 8-ventils benzinmotorer, henvendte de sig til OEM-delsproducenterne Pierburg og Aisam. Til dette formål udviklede de gasspjældhuset med typenummer 8712. Aisam har tidligere opnået ekspertise takket være gasspjældhuse, som de udviklede til Toyota. Pierburg er dog den bedst kendte af de to. Hun udviklede også gasspjæld til eksempelvis Volkswagen, Opel, BMW og Mitsubishi.
Et af de mest almindelige problemer med et gasspjældhus er forurening. Gashåndtaget styrer forholdet mellem brændstof-luftblandingen. Du kan forestille dig, at der over tid opstår intern forurening i denne del, hvilket gør mekanismen (ventilen) mindre i stand til at bevæge sig jævnt. Dette får brændstof-luftblandingen til at blive ude af proportioner, hvilket får motoren til ikke længere at køre jævnt. Resultatet: forskellige funktionsfejl og en motor, der i mange tilfælde ikke længere har maksimal effekt. I tilfældet med dette Dacia / Renault gasspjældhus er der to fejlkoder, der ofte opstår. Det drejer sig om:
- P0638 - Gasreguleringscylinderbank 1 (J338), usandsynligt signal
- DF079 – Motoriseret styring af gasspjældet
Læser du en af ovenstående to fejlkoder på en Renault med en 1,2 liters 8V benzinmotor, eller holder Renault-motoren pludselig rigtig meget tilbage? Så er der en god chance for, at dette problem er forårsaget af et defekt gasspjæld. ACTRONICS har udviklet en revisionsløsning til dette. Delen rengøres grundigt og alle sliddele udskiftes. På denne måde er vi sikret, at delen er så god som ny igen. Derfor yder vi også to års garanti på denne del. Start derfor din revisionsopgave øverst på denne side nu. Når vi har modtaget delen, sender vi den tilbage inden for to arbejdsdage. Hvis du har spørgsmål, hjælper vores produktspecialister dig gerne. Vi har også en revisionsløsning tilgængelig for efterfølgeren til dette gasspjældhus (type 1233), som også er udviklet af Pierburg – Aisam!
1. Log in or create an account
ACTRONICS works exclusively with car companies, brand dealers and specialists. You need an ACTRONICS account to place an order. Our customer service will assess whether your account is approved based on the information you have entered.
2. Find your part and create an order
Select your vehicle at the top of this page and choose the part number that you can read on the part. Can't read the OE number? Then select the option "OE number is not in the list" on this page. Can't find the part? Then request a quote.
3. Enter your diagnostic information and order details
When you register a revision order, we ask for more information about your diagnosis, such as your observations and/or an error code. This helps us to carry out the revision. After this, you choose your shipping and payment preference and start the order.
4. Packing & shipping
Make sure the part is securely packed so that it is not damaged during transport. Have you chosen our pick-up service? Then we will ensure that the part is picked up from you. This happens on working days (between 08:00 and 18:00) often within a few hours. Have you chosen to ship it yourself? Then bring the package to a parcel point near you. In both cases, you will receive instructions from our customer service.
5. We test the part
We test and inspect your part as soon as it arrives with us. Then we start the revision. Sometimes our test shows something different than the diagnostic information. In that case, we will contact you and share our findings and diagnosis. We only charge test costs for this and no revision costs.
6. We revise the part
Our specialists revise your part. You will receive updates so that you are always aware of the status of your order. If your part has successfully passed our final test, we will ship it to you. If necessary, we will provide additional workshop instructions and tips.
de
en
es
fr
it
nb
nl
pt
sv
fi