BCU Karrosseri-kontrolenhed reparation Fiat group - Blue & Me

Tilmeld dig for at se priser

Mere end 5000 kunder vurderer os med en 9,4!
Fiat group - Blue & Me - Karrosseristyreenhed reparation

Almindelige problemer

  • U1733-86 / U1733-87
  • Ingen kommunikation

Er din klage ikke opført? Kontakt venligst vores kundeservice

Bestil fra lager; i morgen på dit værksted

Hurtigt og nemt: Bestil din del direkte fra lager. Vi kræver et depositum, som du får tilbage, så snart du sender din defekte del til os. Bestilt inden kl. 16.00 på hverdage = leveret i morgen.

Sådan arbejder vi

Vi genbygger den del, som du har sendt. Priser er eksklusiv moms og forsendelse. Tilbud gælder kun for værksteder og forhandlere og ikke til private.

Blue&Me-modul i stykker?

ACTRONICS tilbyder en overhalingsløsning af høj kvalitet til de almindelige problemer med Blue&Me Module, et infotainmentsystem, der bruges i forskellige Fiat Chrysler Automobiles (FCA) køretøjer mellem 2006 og 2017. Dette modul er kendt for at muliggøre håndfri opkald, musikstyring og stemmeaktiverede funktioner, men med tiden kan det udvikle funktionsfejl, der påvirker brugen af bilen.

Kendte problemer med Blue&Me-modulet

Vi er opmærksomme på flere problemer, der kan være forårsaget af en funktionsfejl i Blue&Me:

  • Blinkende kilometertal
  • Ingen kommunikation
  • Ingen Bluetooth-forbindelse
  • En ustabil Bluetooth-forbindelse
  • USB-porten virker ikke
  • Ratbetjeningen virker ikke
  • Batteri drænes
  • Medieafspiller virker ikke

Fejlkoder Blue and Me

Fejlkoderne nedenfor er fælles for FCA Blue & Me-modulet:

  • U1733
  • P0022

Hvis en af disse fejlkoder opstår under køretøjets diagnose, er et eftersyn af Blue&Me-kontrolenheden nødvendig.

Vellykket overhaling af ACTRONICS

ACTRONICS reparerer, overhaler og restaurerer Blue and Me-modulet og mange andre elektroniske bildele. En korrekt diagnose af defekten er afgørende for et vellykket eftersyn. ACTRONICS har en specifik testopsætning for hver BCM, så vi kan stille den korrekte diagnose, tjekke alle funktioner og udføre en afsluttende test. På denne måde er succesraten hos ACTRONICS ekstremt høj.

  • Revision er omkostningseffektiv.
  • Du får Plug & Play-delen tilbage. Vi overhaler den originale del, og gør den straks klar til brug og geninstallation. Der kræves ingen omprogrammering.
  • Vi tilbyder altid 2 års garanti på eftersynet af dit Blue&Me Module, så du er sikret en bæredygtig og højkvalitetsløsning. 
  • Og apropos bæredygtigt: Fordi vi ved, hvordan man genbruger mange af komponenterne, er det også bedre for miljøet at få Blue&Module repareret!

Betjening af Fiat Blue and Me-modulet

Blue&Me-modulet er udviklet i samarbejde med Fiat, Magneti Marelli og Microsoft og tilbyder adskillige funktioner, såsom:

  • Håndfri opkald via Bluetooth
  • Afspil musik via USB eller MP3-afspiller
  • Stemmestyring af telefon og musik
  • Læsning af tekstbeskeder under kørsel

Modeller, hvor Blue&Me-modulet bruges:

  • Abarth 500/595/695 (fra 2008)
  • Abarth Grande Punto (2008 - 2014)
  • Alfa Romeo Giulietta (2010 - 2020)
  • Alfa Romeo Mito (2008 - 2018)
  • Fiat 500 (fra 2007)
  • Fiat Bravo (2006 - 2014)
  • Fiat Doblo (2009 - 2022)
  • Fiat Fiorino (fra 2007)
  • Fiat Grande Punto (2005 - 2011)
  • Fiat Panda (fra 2012)
  • Fiat Punto (1999 - 2012)
  • Fiat Punto (2012 - 2018)
  • Fiat Punto Evo (2009 - 2012)
  • Ford Ka (2008 - 2016)
  • Lancia Delta (2008 - 2014)
  • Opel Combo D (2012 - 2018)

Blue&Me-modulet er normalt placeret under passagersædet. Ved at skyde sædet frem og fjerne et sort betræk, bliver modulet synligt. Men i nogle modeller, såsom Fiat 500, er modulet placeret bagerst i køretøjet nær passagersidens højttaler. På Fiat Punto er modulet placeret i handskerummet. Dette kan variere fra model til model, så se manualen til det specifikke køretøj for det nøjagtige monteringssted.

Vil du have Blue&Me-modulet repareret af ACTRONICS?

ACTRONICS arbejder udelukkende med bilfirmaer. Så har du som bilfirma en bil på værkstedet med et defekt Blue&Me Modul? Så følg blot processen nedenfor for at indsende din anmodning om revision:

  1. Indsend en revisionsordre: Start revisionsordren øverst på denne side, udfyld dine oplysninger og følg de angivne trin, hvorefter du kan sende delen til os, eller få delen afhentet på dit værksted. 
  2. Diagnose og eftersyn: Vores teknikere udfører en omfattende diagnose og overhaler modulet til de højeste standarder.
  3. Returnering og installation: Du vil ofte modtage modulet tilbage inden for få dage, klar til øjeblikkelig installation. Det er det!

ACTRONICS tilbyder specialiserede reparationstjenester til Blue&Me BCM'er, der genopretter systemets oprindelige funktionalitet, mens du sparer op til 80 % af omkostningerne sammenlignet med en ny del.

Bemærk venligst: Er du privatperson og oplever du problemer med Blue&Me systemet? Så besøg et bilfirma i din region for at få support. De kan stille diagnosen, fjerne delen og sende den til os til eftersyn. 

Start ansøgning

1. Log in or create an account

ACTRONICS works exclusively with car companies, brand dealers and specialists. You need an ACTRONICS account to place an order. Our customer service will assess whether your account is approved based on the information you have entered.

2. Find your part and create an order

Select your vehicle at the top of this page and choose the part number that you can read on the part. Can't read the OE number? Then select the option "OE number is not in the list" on this page. Can't find the part? Then request a quote.

3. Enter your diagnostic information and order details

When you register a revision order, we ask for more information about your diagnosis, such as your observations and/or an error code. This helps us to carry out the revision. After this, you choose your shipping and payment preference and start the order.

4. Packing & shipping

Make sure the part is securely packed so that it is not damaged during transport. Have you chosen our pick-up service? Then we will ensure that the part is picked up from you. This happens on working days (between 08:00 and 18:00) often within a few hours. Have you chosen to ship it yourself? Then bring the package to a parcel point near you. In both cases, you will receive instructions from our customer service.

5. We test the part

We test and inspect your part as soon as it arrives with us. Then we start the revision. Sometimes our test shows something different than the diagnostic information. In that case, we will contact you and share our findings and diagnosis. We only charge test costs for this and no revision costs.

6. We revise the part

Our specialists revise your part. You will receive updates so that you are always aware of the status of your order. If your part has successfully passed our final test, we will ship it to you. If necessary, we will provide additional workshop instructions and tips.