Continental 7G-tronic (722.9) First, Second and Third Generation

Tilmeld dig for at se priser

Continental 7G-tronic (722.9) First, Second and Third Generation - TCU Reparation
Ved at vælge at revidere denne del sparer du 1 kg i råvarer.

Almindelige problemer

  • RPM sensor faults - Fault codes: 0717, 0718, 0722, 0723, 2200, 2201, 2204, 2205, 2206, 2207, 2767, 2768; transmission in limp-home mode (occasionally).
  • P0705 - Transmission Range Sensor (TRS) Circuit Malfunction.

Er din klage ikke opført? Kontakt venligst vores kundeservice

website.custom_page.product.how_we_work.title_stock

website.custom_page.product.how_we_work.message_stock

Sådan arbejder vi

Vi genbygger den del, som du har sendt. Priser er eksklusiv moms og forsendelse. Tilbud gælder kun for værksteder og forhandlere og ikke til private.

Lad os reparere en 7G-Tronic(722.9)TCU

7G-Tronic findes på størstedelen af Mercedes' biler og svarer til DSG-mechatronic i Volkswagen-koncernens biler. 7G-Tronic blev først introduceret i 2003 på alle Mercedes-modeller med 8 cylindre, som havde en 7-trins gearkasse. Eftersom den var let og pålidelig, blev TCU'en og gearkassen hurtigt også tilføjet til visse 6-cylindrede dieselmotorer. Selvom 7G-Tronic bruges som en syvtrins gearkasse, har den faktisk ni gear - syv køregear og to bakgear. De to bakgear blev introduceret for at give bilen en nemmere og mere komfortabel kørsel, når man bruger bakgearet.

Almindelige fejl og fejlkoder

7G-Tronic er fastgjort til ventilhuset inde i gearkassen, og det er sandsynligt, at den udsættes for længere perioder med intens varme, der kan opbygges inde i gearkassen. På grund af dette er det sandsynligt, at TCU'en kan udvikle forskellige former for fejl over tid, hvilket kan forårsage problemer med bilen:

  • Bilen vil ikke starte
  • Dårlig eller manglende evne til at skifte gear
  • Pludseligt tab af drivkraft under kørsel
  • Koblingen smutter

Disse fejl kan være forårsaget af en række forskellige fejlkoder, som kan omfatte:

  • Y3/8N1 - Turbinens hastighedssensor
  • P0717 - Signalet fra komponent Y3/8n1 (turbinehastighedssensor (VGS)) er ikke tilgængeligt
  • P0718 - Komponent Y3/8n1 (turbinehastighedssensor (VGS)) er defekt
  • Y3/8N2 - Intern hastighedssensor
  • P2200 - Signalet fra komponent Y3/8n2 (intern hastighedssensor (VGS)) er ikke tilgængeligt
  • P2201 - Komponent Y3/8n2 (Intern hastighedssensor (VGS)) er defekt
  • P2767 - Signalet fra komponent Y3/8n2 (Intern hastighedssensor (VGS)) er ikke tilgængeligt
  • P2768 - Komponent Y3/8n2 (intern hastighedssensor (VGS)) er defekt Andre fejlkoder for intern hastighedssensor: P2204, P2205, P2206, P2207
  • Y3/8N3 - Sensor til udgangshastighed
  • P0722 - Udgangshastighedssensor uden signal
  • P0723 - Udgangshastighedssensor (VGS) er defekt
  • Y3/8S1 - Sensor for transmissionsområde
  • P0705 - Fejl i kredsløb for transmissionsområde-sensor
  • 2716 - Elektrisk trykreguleringssolenoide "D"

Refabrikationsproces

Når vi indsender 7G-Tronic, skal vi kun bruge TCU-pladen og ikke ventilhuset (af metal), som den er fastgjort til. Vi vil altid teste TCU'en på en gearkasseopsætning for at simulere enheden, som den er på køretøjet. Når vi tester den først, kan vi bekræfte, om vi er i stand til at finde de rapporterede fejl på enheden.

Hvis vi finder fejl på TCU'en, foretager vi en komplet refabrikation af enheden. Vi følger altid op med en EOL-test (End of Line), som giver os mulighed for at godkende, at refabrikationen har løst alle de rapporterede fejl.

Andre potentielle fejl

Det er kendt, at fejl andre steder på køretøjet kan give de samme eller lignende fejl som 7G-Tronic. Vi vil altid foreslå teknikere at gennemføre en fyldestgørende test, før de sender en enhed til os, hvilket bør omfatte - fuld diagnosetest, kontrol for ødelagte eller korroderede ledninger, defekte sensorer eller mekanisk skade på selve gearkassen. Hvis du mener, at 7G-Tronic er defekt, bedes du fortsætte og udfylde bestillingsformularen for refabrikation.

Kundeanmeldelse