- Hjem
- Gearkassestyreenhed
- DSG 7 DQ200 (0AM)
TCU reparation DSG 7 DQ200 (0AM)
Tilmeld dig for at se priser
Almindelige problemer
- Short circuit in transmission control unit and/or fuse blown.
- Complete electronic failure in the gearbox.
- 005636/P1604 - Internal Control Module: Output Driver IC Error
- 16946/P0562/001378 - System Voltage too low
- Internal leak: P17BF - Hydraulic pump system overload protection
- P189C/006300 - Function Restriction due to Insufficient Pressure Build-Up
- 17225/P0841 - Transmission Fluid Pressure Sensor/Switch 1: Implausible Signal
- U0101 - No Communication with Transmission Control Module
Er din klage ikke opført? Kontakt venligst vores kundeservice
Bestil fra lager; i morgen på dit værksted
Hurtigt og nemt: Bestil din del direkte fra lager. Vi kræver et depositum, som du får tilbage, så snart du sender din defekte del til os. Bestilt inden kl. 16.00 på hverdage = leveret i morgen.Sådan arbejder vi
Vi genbygger den del, som du har sendt. Priser er eksklusiv moms og forsendelse. Tilbud gælder kun for værksteder og forhandlere og ikke til private.Reparation af DSG 7 DQ200 (0AM)
DSG står for "Direkt Schalt Getriebe" eller direkte skiftegear. De 7 står for antallet af gear, bogstaverne DQ for tværgående placering af transmissionen og 200 for det nominelle drejningsmoment. Styreenheden i denne DSG-transmission kaldes "Mechatronic", og det er derfor i virkeligheden også en selvskiftende manuel gearkasse. 0AM er en 7-trins version med en tværgående transmission med et nominelt drejningsmoment på 200 Nm, udstyret med en tør pladekobling. 0AM bruges i forskellige små og mellemstore biler i VAG-koncernen: VW Golf IV, VW Polo og Audi A3.
Føreren kan opdage fejl i DSG-gearkassen, når gearskifteindikatoren i instrumentbrættet blinker, DSG-gearkassen ikke længere skifter, og bilen støder, når den kører væk. Desuden kan DSG-gearet sprede en brændt lugt i og omkring bilen.
Almindelige fejl og fejlkoder
Almindelige fejl omfatter kortslutning i gearkassens styreenhed og/eller en sprunget sikring, komplet elektronisk svigt af gearkassen og intern lækage i hydraulikblokken. Der kan også opstå forskellige fejlkoder på andre kontrolenheder i bilen.
Teknikere kan observere fejl under en prøvekørsel eller under en værkstedsinspektion af køretøjet. Hvis der er en kortslutning i TCU'en ("Mechatronic"), lugter det brændt, og det er ikke længere muligt at kommunikere med enheden.
Problemerne og fejlene skyldes ofte ledende belægninger i gearkasseolien. Derved opstår der en kortslutning og en udbrændt sikring i "Mechatronic". Der kan også være revner i hydraulikblokken omkring trykakkumulatoren. Det skyldes akkumulatorens store masse i forhold til enheden.
Refabrikationsprocessen
Før en TCU eller en anden komponent indsendes, er det vigtigt at diagnosticere den korrekt. Det vil muliggøre en korrekt og hurtig refabrikation for at udbedre fejlen.
Skal du have repareret en TCU DSG 7 eller andre dele?
Vil du gerne have refabrikeret en defekt DSG 7 eller andre TCU-enheder? Hvis du mener, at din TCU er defekt, bedes du udfylde en bestillingsformular til refabrikation. Vær opmærksom på eventuelle ekstra elementer, der kan være nødvendige, for at vi kan teste enheden.
Vil du refabrikere et produkt, som ikke findes på vores hjemmeside? Kontakt os for at se, hvilke løsninger vi kan tilbyde.
1. Log in or create an account
ACTRONICS works exclusively with car companies, brand dealers and specialists. You need an ACTRONICS account to place an order. Our customer service will assess whether your account is approved based on the information you have entered.
2. Find your part and create an order
Select your vehicle at the top of this page and choose the part number that you can read on the part. Can't read the OE number? Then select the option "OE number is not in the list" on this page. Can't find the part? Then request a quote.
3. Enter your diagnostic information and order details
When you register a revision order, we ask for more information about your diagnosis, such as your observations and/or an error code. This helps us to carry out the revision. After this, you choose your shipping and payment preference and start the order.
4. Packing & shipping
Make sure the part is securely packed so that it is not damaged during transport. Have you chosen our pick-up service? Then we will ensure that the part is picked up from you. This happens on working days (between 08:00 and 18:00) often within a few hours. Have you chosen to ship it yourself? Then bring the package to a parcel point near you. In both cases, you will receive instructions from our customer service.
5. We test the part
We test and inspect your part as soon as it arrives with us. Then we start the revision. Sometimes our test shows something different than the diagnostic information. In that case, we will contact you and share our findings and diagnosis. We only charge test costs for this and no revision costs.
6. We revise the part
Our specialists revise your part. You will receive updates so that you are always aware of the status of your order. If your part has successfully passed our final test, we will ship it to you. If necessary, we will provide additional workshop instructions and tips.
de
en
es
fr
it
nb
nl
pt
sv
fi