TCU reparation DSG 7 DQ200 (0AM)

Tilmeld dig for at se priser

DSG 7 DQ200 (0AM) - TCU Reparation
Ved at vælge at revidere denne del sparer du 9,90 kg i råvarer.

Almindelige problemer

  • Short circuit in transmission control unit and/or fuse blown.
  • Complete electronic failure in the gearbox.
  • 005636/P1604 - Internal Control Module: Output Driver IC Error
  • 16946/P0562/001378 - System Voltage too low
  • Internal leak: P17BF - Hydraulic pump system overload protection
  • P189C/006300 - Function Restriction due to Insufficient Pressure Build-Up

Er din klage ikke opført? Kontakt venligst vores kundeservice

Bestil fra lager; i morgen på dit værksted

Hurtigt og nemt: Bestil din del direkte fra lager. Vi kræver et depositum, som du får tilbage, så snart du sender din defekte del til os. Bestilt inden kl. 16.00 på hverdage = leveret i morgen.

Sådan arbejder vi

Vi genbygger den del, som du har sendt. Priser er eksklusiv moms og forsendelse. Tilbud gælder kun for værksteder og forhandlere og ikke til private.

Reparation af DSG 7 DQ200 (0AM)

DSG står for "Direkt Schalt Getriebe" eller direkte skiftegear. De 7 står for antallet af gear, bogstaverne DQ for tværgående placering af transmissionen og 200 for det nominelle drejningsmoment. Styreenheden i denne DSG-transmission kaldes "Mechatronic", og det er derfor i virkeligheden også en selvskiftende manuel gearkasse. 0AM er en 7-trins version med en tværgående transmission med et nominelt drejningsmoment på 200 Nm, udstyret med en tør pladekobling. 0AM bruges i forskellige små og mellemstore biler i VAG-koncernen: VW Golf IV, VW Polo og Audi A3.

Føreren kan opdage fejl i DSG-gearkassen, når gearskifteindikatoren i instrumentbrættet blinker, DSG-gearkassen ikke længere skifter, og bilen støder, når den kører væk. Desuden kan DSG-gearet sprede en brændt lugt i og omkring bilen.

Almindelige fejl og fejlkoder

Almindelige fejl omfatter kortslutning i gearkassens styreenhed og/eller en sprunget sikring, komplet elektronisk svigt af gearkassen og intern lækage i hydraulikblokken. Der kan også opstå forskellige fejlkoder på andre kontrolenheder i bilen.

Teknikere kan observere fejl under en prøvekørsel eller under en værkstedsinspektion af køretøjet. Hvis der er en kortslutning i TCU'en ("Mechatronic"), lugter det brændt, og det er ikke længere muligt at kommunikere med enheden.

Problemerne og fejlene skyldes ofte ledende belægninger i gearkasseolien. Derved opstår der en kortslutning og en udbrændt sikring i "Mechatronic". Der kan også være revner i hydraulikblokken omkring trykakkumulatoren. Det skyldes akkumulatorens store masse i forhold til enheden.

Refabrikationsprocessen

Før en TCU eller en anden komponent indsendes, er det vigtigt at diagnosticere den korrekt. Det vil muliggøre en korrekt og hurtig refabrikation for at udbedre fejlen.

Skal du have repareret en TCU DSG 7 eller andre dele?

Vil du gerne have refabrikeret en defekt DSG 7 eller andre TCU-enheder? Hvis du mener, at din TCU er defekt, bedes du udfylde en bestillingsformular til refabrikation. Vær opmærksom på eventuelle ekstra elementer, der kan være nødvendige, for at vi kan teste enheden.

Vil du refabrikere et produkt, som ikke findes på vores hjemmeside? Kontakt os for at se, hvilke løsninger vi kan tilbyde.

Kundeanmeldelse